Written by Iuliana Radu Wednesday, 05 December 2012 21:05
Din pământuri
au scos un fulg roşu de soare uitat,
buza unui vas de lut şi venin scorojit
din vârful unei săgeţi.
Din grădinile cu mandarini au cules rostogolirea
apoi
au mers mai departe prin pădurea de voci, atenţi
la zvonurile războinicilor africani,
au adunat ramuri uscate, trosnete arămii,
mirosul vântului învechit.
Au ţesut mătase, o formă de gând şi un ceas
din aerul deşertului.
Au căutat India printre gesturi şi au desprins
unul din visele zeiţei Laksmi.
Peste toate, au presărat pigment de oxid de fier
- amprentă de pe Brooklyn’s Gate
şi puţin din sangele meu.
Praf de pe talpa unui pantof roşu,
găsit pe o stradă, într-un oraş sud-american,
vibraţia unui clopot de lemn, din Tibet,
mărgele de coral, o stea de mare,
o râmă,
urme de milenii rătăcite prin zăpada Groenlandei.
Au mestecat de la dreapta la stânga,
în sensul de mişcare al constelaţiilor,
alegând un dragon de apă să verse scuipat
de pe lumea cealalată.
Au pus la soare noaptea
şi au visat…
Înainte de plecare mi-au spus: ia şi bea,
pentru haute couture trebuie să fii otrăvită
până în adâncul lumii.
autor, Camelia Radu
din volumul Tangerine Tango
Ultimele tendinţe în artele vizuale occidentale sunt ale mesajului pozitiv. Muzeele şi expoziţiile sunt şi ele organizate pe idei şi concepte ale stabilităţii, ale încrederii şi bucuriei de a trăi. Se pare că anarhia, dezordinea, angoasa, psihoza nu mai sunt „la modă”, nemaifiind agreate nici de organizatorii de expoziţii. Tematicile, culorile folosite, tehnicile de sugestie vizuală şi, mai ales, mesajele artistice sunt pozitive.







