Sunday, May 26, 2024
   
Text Size

Viaţa ca o artă

Cum să fii părinte bun pentru adolescenţi

Viaţa ca o artă

2476Adolescentul tău îţi fae tot mai multe probleme? Chiuleşte de la şcoală, te minte, bea şi fumează sau s-a înhăitat cu vreo gaşcă dubioasă? Cu o experienţă bogată în consilierea de familie, psihologul Michael Hammond propune părinţilor îngrijoraţi câteva instrumente practice prin care să poată îndrepta comportamentul rebel al adolescenţilor. De la certurile din casă şi dificultăţile şcolare până la probleme mai grave, precum consumul de droguri sau furtul din magazin, pentru toate există o soluţie. Sistemul de metode propus de autor poate schimba în mod vizibil purtarea adolescentului în mai puţin de două luni.

Cum găsiți ac de cojocul chiulangiilor:

Însoţirea la ore înseamnă să mergi la şcoală cu adolescentul tău: să escortezi chiulangiul înrăit la fiecare oră, să stai în clasă cu elevul care se poartă urât şi să te ţii după el prin şcoală, mergând la cantină şi cu autobuzul împreună cu el, dacă este nevoie. Însoţirea la ore este o metodă de corectare excesivă – să frecventeze orele şi să-şi desfăşoare activitatea la clasă până când face acest lucru în mod corespunzător. Consecinţa activă a însoţirii la ore pentru că a chiulit este foarte eficientă – niciun adolescent nu vrea ca tatăl sau mama lui să meargă cu el la fiecare oră sau să stea cu el în clasă – însă această metodă ar trebui folosită ca o ultima solutie. 

Escortă la ore

De asemenea, încearcă să apelezi la sprijinul unui director adjunct, poliţistului de proximitate de la şcoală sau echipei de pază de la şcoală, ca să te ajute să urmăreşti şi să monitorizezi activităţile adolescentului şi locul unde se află în timpul cursurilor. Întreabă-i dacă unul dintre ei ar putea să-l escorteze pe adolescentul tău la ore.

Dar dacă adolescentul pur şi simplu o zbugheşte afară pe uşa din spate sau refuză să meargă la şcoală a doua zi? Spune-i că vei fi acolo până când ziua de însoţire la ore se va încheia. Şi dacă adolescentul spune că va fi bucuros să mergi la ore a doua zi? Nu va mai fi atât de bucuros când va vedea şi va auzi reacţiile colegilor de clasă.

 Ziua privării de drepturi

Ca alternativă la însoţirea la ore, poţi să utilizezi ceea ce eu numesc Ziua privării de drepturi. Următoarea zi liberă pe care o are adolescentul este „confiscată”. Adolescentul va petrece un număr de ore sau zile echivalent cu cel în care a chiulit, efectuându-şi temele şi sarcinile şcolare în ziua lui liberă (fără compensare). De asemenea, poţi să aranjezi să facă o jumătate de zi de activitate şcolară (şcoala de sâmbătă la domiciliu) şi o jumătate de zi de muncă. Activităţi cum ar fi smulgerea buruienilor, curăţarea cuptorului şi frecarea podelei şi vasului de toaletă ar trebui să aibă efectul scontat.

O alternativă este să-l iei pe adolescent să stea cu tine să lucreze (sau să-l trimiţi să lucreze cu un adult de încredere). Nu are voie să citească (în afară de ceva legat de şcoală), nu are voie să se uite la televizor, să asculte muzică, să joace vreun joc, să dea telefon, să scrie mesaje, să poarte o conversaţie sau orice altceva – pur şi simplu stă într-un loc în care poţi să fii cu ochii pe el şi îşi citeşte lecţia la ştiinţe sociale ori îşi face problemele la algebră.

   

Crearea unei reţele de socializare

Creează o reţea de socializare personală cu o persoană din administraţia şcolii cu care să poţi discuta ori de câte ori este nevoie. Trebuie să ţi se aducă la cunoştinţă chiar şi când chiuleşte de la o singură oră de fiecare dată când se întâmplă acest lucru. Solicită să ţi se dea telefon în aceeaşi zi cu informaţia de care ai nevoie – de la ce oră sau ore a chiulit şi dacă adolescentul a fost văzut în alte locuri. Dacă un profesor l-a dat afară din clasă pe adolescent, află de ce. Dar dacă te gândeşti că adolescentul va intercepta apelul în căsuţa ta vocală sau va arunca orice mesaje scrise trimise prin poştă? Dacă nu poţi fi sunat la serviciu? Roagă un prieten sau o rudă să accepte apelurile telefonice în locul tău sau să primească bileţelele de la şcoală. De asemenea, poţi să utilizezi o căsuţă poştală, telefonul mobil, faxul, mesajele pe telefon sau e-mailul.

   

Recompensele

Este uşor să identifici comportamentul pe care doreşti să-l vezi schimbat. Spune-i adolescentului că vei folosi oricare dintre aceste metode pentru a opri chiulitul. De asemenea, el poate să evite consecinţele negative şi să câştige recompense pentru comportamentul pozitiv al frecventării regulate a şcolii, prin intermediul creării unui contract sau al sistemului de punctaj.

  

Intervenţia

Ce faci dacă adolescentul refuză să frecventeze şcoala din cauza unei probleme emoţionale, a unui conflict cu un profesor, pentru că este hărţuit, terorizat sau ameninţat ori din cauza incapacităţii de a-şi duce la îndeplinire sarcinile şcolare? Dacă e implicat în activităţi antisociale? Află cu precizie care este problema şi apoi asigură intervenţia necesară.

Dacă spune: „Şcoala e plictisitoare şi toţi profesorii sunt o adunătură de ticăloşi; în afară de asta, nu treci doar dacă mergi la ore şi îţi faci temele, pentru că asta depinde de faptul dacă le place sau nu de tine”, atunci ce faci? Asemenea afirmaţii sunt o invitaţie la dans – dansul certurilor. Când adolescentul tău începe să cânte această melodie – nu dansa. Evită cearta şi apoi ajută-l să se pregătească pentru a merge la şcoală.

 

 

Analizează-te!!!

Viaţa ca o artă

S-a descoperit că în creierul nostru există un “gol”. (Chiar şi creierul tău îl are, chiar dacă te crezi deosebit). Urmează în continuare un mic exerciţiu de calcule mintale. Aceste calcule trebuie făcute doar în minte şi repede, fără calculator, nici hârtie şi nici creion. Nu trişa, fă calculele în minte...

Primul Test

Ai 1000
Adună la el 40.
Mai adună încă 1000.
Adaugă-i 30 şi apoi din nou 1000.
Adună 20. Din nou 1000 şi apoi 10.

¿5000?

Răspunsul corect este 4100

Dacă nu crezi, verifică cu un calculator.

 

 

Al doilea Test

Rapid şi interesant: numără câte litere "F" sunt în textul următor. Fără să foloseşti Mouse-ul. Ca şi mai devreme,

fă-o repede:

FINISHED FILES ARE THE RESULT OF YEARS OF SCIENTIFIC STUDY COMBINED WITH THE EXPERIENCE OF YEARS

Câte? Treci la următoarea pagină doar după ce ai numărat “F”-urile

OK?

3?

Câte?

Greşit:

4?

5?

sunt 6. Mai citeşte o dată ...

FINISHED FILES ARE THE RESULT OF YEARS OF SCIENTIFIC STUDY COMBINED WITH THE EXPERIENCE OF YEARS

Creierul poate să proceseze foarte greu cuvântul OF. Cine numără cele 6 "F" din prima e un geniu, 3 e normal, 4 se întâmplă rar, 5 tot rar şi 6 aproape nimeni. Asta dacă nu ai mai făcut testul ăsta o dată...

 

Al treilea Test

Te crezi special? Fă acest test. Te-ai gândit vreodată dacă toţi suntem la fel sau dacă gândim aceleaşi lucruri? Fă acest exerciţiu de reflex şi găseşte răspunsul. Urmează instrucţiunile şi răspunde la întrebări una câte una în minte şi cât se poate de repede. NU TRECE LA URMĂTOAREA ÎNTREBARE FĂRĂ SĂ FI RĂSPUNS LA CEA ANTERIOARĂ. O să rămâi surprins de răspuns!!!!

Acum fă socotelile pe rând:

Cât face:

15+6
3+56
89+2
12+53

75+26
25+52
63+32

Da, aceste calcule făcute în minte nu sunt chiar atât de grele, dar acum urmează adevăratul test.... Fi perseverent, continuă ...

123+5

REPEDE! GÂNDEŞTE-TE LA O UNEALTĂ ŞI LA O CULOARE.

Continuă...

Încă puţin ....


Te-ai gândit la un CIOCAN ROŞU

Dacă nu, tu faci parte din cei 2% care e destul de diferit încât să se gândească la altceva. Restul de 98% din populaţie răspunde ciocan roşu în urma unui astfel de exerciţiu. Aşa e?

   

Fii cel mai mare fan al tau!

Viaţa ca o artă

RRRmagesPovestea adevarata a lui Rocky

In 1974, Sylvester Stallone era un actor si un scenarist falit si descurajat. In timp ce asista la un meci de box a fost inspirat de un boxer “oarecare”, care a castigat in fata marelui Mohammed Ali.
 
S-a dus repede acasa si intr-o febra creatoare de trei zile a compus prima varianta a scenariului intitulat "Rocky".
 
Scazand pretul pana la 106 dolari, Stallone i-a vandut scenariul agentului sau. Un studio i-a oferit 20.000 de dolari, cu conditia ca Ryan O’Neal sau Burt Reynolds sa joace rolul principal. 

Stallone era incantat de oferta, insa isi dorea sa joace rolul el insusi. S-a oferit sa joace gratis. I s-a spus: “Nu asa se procedeaza la Hollywood.” Stallone a refuzat oferta desi avea nevoie disperata de bani. 
 
Apoi i s-au oferit 80.000 de dolari cu conditia sa nu joace rolul principal. I-a respins din nou.
 
Producatorii i-au spus apoi ca Robert Redford este interesat sa joace rolul, iar in acest caz i s-ar oferi 200.000 de dolari. Din nou au fost intampinati cu un refuz.
 
Au ridicat oferta la 300.000 de dolari pentru scenariu. Le-a marturisit ca nu doreste sa se intrebe toata viata “Ce s-ar fi intamplat daca?”.
 
I s-au oferit atunci 330.000 de dolari. De data aceasta a replicat ca prefera sa nu se realizeze niciodata filmul daca rolul principal nu e interpretat de el.
 
In cele din urma cerinta i-a fost aprobata. 

I s-au dat 20.000 de dolari pentru scenariu, plus 340 de dolari pe saptamana – ceea ce reprezenta remuneratia minima pentru un actor.

Dupa scaderea cheltuielilor, a onorariului agentului si a impozitelor, valoarea neta a venitului sau a fost de aproximativ 6.000 de dolari in loc de 330.000 de dolari.
 
In 1976, Stallone a fost nominalizat la Oscar pentru cel mai bun actor

Filmul "Rocky" a castigat trei premii Oscar: Cel mai bun film, Cel mai bun regizor, Cel mai bun montaj. 

Seriile "Rocky" au adus atunci un profit brut de 1 miliard de dolari si l-au transformat pe Sylvester Stallone intr-un star international de cinema!... iar restul... e istorie! 

Morala: Urmeaza-ti instinctul. Nu renunta la planurile tale. 
Mergi pana la capat! Fii cel mai mare fan al tau! 

Mult succes! Pe maine! 

Dan Luca

   

Munca in echipă

Viaţa ca o artă

 three brown leaves jumping sm wmMunca in echipa imparte efortul si sporeste succesul.

Talentul castiga jocuri, dar munca in echipa si inteligenta castiga campionate.

Michael Jordan
Munca in echipa imparte efortul si multiplica succesul.
Autor necunoscut
A te strange laolalta este un inceput, a ramane impreuna este un progres. A lucra impreuna este un succes. Henry Ford

   

6 pălării gânditoare

Viaţa ca o artă

3x405x1ximagineMARE 2A gandi eficient inseamna a detine cheia succesului in toate domeniile de activitate. Lucrarea ʺ6 palarii ganditoareʺ, scrisa de autorul Edward de Bono, constituie un joc de roluri care ne propune sa impartim felul in care gandim, fiecare simbolizat de o palarie de alta culoare. Diferenta dintre reusita si esec este redata de orice intarziere sau ezitare.

 

  Palaria alba – ne solicita sa luam in considerare obiectivele formulate si cifrele brute

  Palaria rosie – ne cere sa luam in considerare emotiile si intuitia

  Palaria galbena – ne cere sa vedem beneficiile

  Palaria neagra – ne aduce in atentie problemele si criticile

  Palaria verde – ne trimite spre idei si propuneri noi

  Palaria albastra – ne invita la o coordonare a intregului proces al gandirii

 

Mai mult nu spun.:) Caută cartea asta: 6 pălării gânditoare! 

 

   

Page 25 of 29