Friday, April 19, 2024
   
Text Size

„Desenăm pentru suflet”: art-terapie pentru copiii cu dizabilităţi

Oameni printre noi

ASCHFR Prahova 2Proiectul „Desenăm pentru suflet”, iniţiat de Asociaţia de Sprijin a Copiilor Handicapaţi Fizic România Filiala Prahova şi finanţat de Fundaţia pentru Comunitate prin Programul Mol pentru Sănătatea Copiilor, a urmărit ca, prin art terapie, copiii cu dizabilităţi să se exprime şi să dea frâu liber creativităţii.

Proiectul „Desenăm pentru suflet”, structurat pe ateliere de art-terapie, a debutat în luna ianuarie 2012 şi se va finaliza în cursul săptămânii viitoare. Grupul ţintă este format din zece copii cu handicap fizic şi asociat, cu diferite diagnostice (tetrapareză spastică nedeplasabilă, parapareză spastică, artogripoză multiplă bilaterală, hemipareză, întârziere psihomotorie), membri ai Asociaţiei de Sprijin a Copiilor Handicapaţi Fizic România Filiala Prahova.

„Fie că este art-terapie prin pictură, art-terapie prin modelaj, art-terapie prin joc, prin teatru, muzică sau dans, copilul învaţă să devină el însuşi, să se exprime liber, să devină încrezător în forţele sale proprii, să comunice şi să relaţioneze, într-un cuvânt, să fie un copil fericit. Terapia prin artă este indicată de specialişti în cazul copiilor cu dizabilităţi. Ei au darul de a scoate, din nimic, lucruri extraordinar de frumoase”, ne-a declarat Oana Dumitraşcu, directorul executiv al asociaţiei.

În sediul ASCHF-R Filiala Prahova, funcţionează un atelier de art-terapie unde cei zece copii cu dizabilităţi, având vârste între 5 şi 12 ani, s-au întâlnit de trei ori pe săptămână, două ore pe zi. ASCHFR Prahova 1ASCHFR Prahova 4

Dacă la începutul proiectului a fost realizată o evaluare iniţială a stării emoţionale în care se aflau copiii, rezultatele evaluării finale a lor, după desfăşurarea activităţilor, arată o îmbunătăţire evidentă. „Aici au învăţat să-şi exprime emoţiile, temerile şi dorinţele, prin desen, pictură, modelaj, dar şi prin muzică, teatru şi diverse jocuri. În cadrul asociaţiei, am organizat şi ieşiri în aer liber, dar şi o excursie la Predeal, având ca scop dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi relaţionare ale acestor copii, în cadrul grupului. Rezultatele sunt de-a dreptul uimitoare: copiii au căpătat încredere în forţele proprii, au spart blocaje emoţionale, pot spune că şi-au dezvoltat modalitatea de a aborda lumea şi de a cunoaşte diverse lucruri din jur, dar mai ales şi-au exersat cu rezultate foarte bune unele abilităţi şi deprinderi deja formate, şi anume de a lucra în pictură, colaj sau joc de rol”, a precizat Georgeta Dickemann-Ioniţă, coordonatorul proiectului.

Iar aceste activităţi îi vor ajuta enorm pe copii, odată cu începerea şcolii, mai ales că şase dintre ei îşi vor reîntâlni, de săptămâna viitoare, colegii. Finalul proiectului va fi marcat de o festivitate în care participanţii vor primi premii pentru realizările lor în cadrul proiectului de art-terapie.

Add comment


Security code
Refresh