Written by Iuliana Radu Monday, 27 August 2012 06:31
Pentru a vă putea recupera banii daţi pe reparaţii, trebuie să anunţaţi defecţiunea la Enel în cel mult trei zile
În zilele caniculare, dincolo de temperaturile extreme, vara mai aduce orăşenilor o problemă: din cauza suprasolicitării reţelei de electrictate cu aparatele de aer condiţionat, au loc căderi de tensiune care duc la defectarea electrocasnicelor.
Raluca T. locuieşte într-un cartier nou din Brigadiru şi în ultimul an a cheltuit peste 1.500 de lei pentru repararea frigidului şi a centralei. În cartierul Independenţei, unde locuieşte ea, în unele zile, curentul "cade" şi de trei, patru ori.
Enel: E vina reţelei vechi
"Am făcut sesizare la Enel pentru a remedia problemele şi pentru a mă despăgubi. Am primit un răspuns prin care mi se transmitea că ei au moştenit o reţea veche de la Electrica, fosta companie de stat, şi că nu e vina lor", spune Raluca.
Întreruperile de curent apar în special în cartierele noi. "În momentul preluării de către Enel a activităţilor de distribuţie în zona Muntenia Sud, mare parte a infrastructurii existente se baza pe tehnologia anilor 1960-1970, care nu era dimensionată corespunzător şi nu face faţă cerinţelor actuale de consum din Bucureşti, Ilfov şi Giurgiu. Pentru remedierea acestei situaţii, zonele respective sunt cuprinse într-un program complex de modernizare", a explicat Oana Gherasim, reprezentant Enel.
Potrivit legii, în astfel de situaţii, furnizorul de energie electrică este obligat să plătească despăgubiri consumatorului.
Procedura este următoarea:
- Consumatorul trebuie să anunţe în scris furnizorul de energie electrică, în termen de trei zile lucrătoarede la apariţia şocului de tensiune care a deteriorat aparatura electrocasnică;
- Dacă în urma verificării realizate de furnizor reiese că defecţiunile s-au produs din vina furnizorului, aparatura electrocasnică poate fi dusă la reparat;
- Consumatorul trebuie să prezinte furnizorului chitanţele prin care să dovedească faptul că reparaţiile făcute la receptoarele electrocasnicedeteriorate au fost făcute de o unitate autorizată.
Chitanţele trebuie prezentate furnizorului în termen de 60 de zile de la apariţia şocului de tensiune care a produs deteriorarea şi, pe baza lor, se va achita contravaloarea reparaţiilor.
Dacă Enel nu decontează contravaloarea reparaţiilor, trebuie anunţată Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.
Autor: Marian Păvălaşc
< Prev | Next > |
---|