Tuesday, November 21, 2017
   
Text Size

ARSUNITED:RO: Interviu cu Maria Dinulescu

Teatru Film

maria dinulescuApreciată actriță din România, Maria Dinulescu (n. 2 mai 1981, Ploiești) a absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale" din București, Facultatea de Teatru, Secția Actorie, clasa profesorilor Sanda Manu și Ion Cojar. A jucat în filme de mare succes, precum „California Dreamin'" și „Poveste de la scara C" ale regretatului regizor Cristian Nemescu, „Trafic" al lui Cătălin Mitulescu și în „Pescuit sportiv" al lui Adrian Sitaru, rol ce i-a adus premiul de "Cea mai bună actriță la Festivalul de la Buenos Aires".

NU RATA „INTERVIU. Un curs de actorie la București cu Maria Dinulescu și alți pași mărunți în direcția potrivită", publicat de arsunited.ro. Mai jos, o parte din interviu.

Ce-ar fi dacă am fi... alt Ocean, altă gramatică, alții? Noi alții, ea aceeași... Mi-am amintit un joc pe care chiar Maria ni-l deslușea demult, să fie vreo 15 ani de atunci, în forfota de noapte a unui club boem, care-și câștigase faima tronând pe buza unei străzi prăfuite, prin Udriște. Ce-ar fi dacă ar fi... o țară? Probabil Spania, îmi spun, deși nu mă gândesc la Spania casteleleor de căpșuni contemporane, ci mai degrabă la țara fantasmelor în culori și imaginată de Woody Allen sau, și mai bine, la o Spanie cu ascuțimi ciudate, ca o confuzie inedit plasată sub semnătura lui Picasso.

Totuși ea a ales America, dar, vorba lui Garcia Lorca, cine ar înțelege ce e Spania fără să fi locuit vreodată în America? În Spania oricum n-a mai rămas nimic – ar interveni și Ramon Maria Inclan să-mi susțină șubreda demonstrație. Spania a rămas cu totul în America! Maria Dinulescu a câștigat de curând un premiu jucând rolul unei femei bătrâne. Au durat cam șase ore ședintele de machiaj pentru a-i adăuga încă vreo 40 de ani pe chip. Așadar continui jocul.... ce-ar fi dacă ar fi alta, alt fel de actor, în alt fel de context, în altă țară, alta...?

"Spre deosebire de alții din seria celor tentați de promisiuni mondene, Maria va veni, mai devreme sau mai târziu, cu cine știe ce alt premiu important și atunci va fi ceva mai greu să o critici. Își poate shimba imaginea oricând vrea" – cam asta îmi spunea un bun prieten comun, scriitor în Koln, în urmă cu ceva vreme, pe când eu consideram că Maria irosește în povești, poate nepotrivite, mica ei legendă, o istorie care necesită, de fapt, multă seriozitate și concentrare. Eforturi pe care chiar pare uneori că ar vrea să le mascheze cu acea vibrare de violete care face deliciul presei galbene.

Iar acest premiu vine, cu un fel de exactitate de ceasornic, când nu te aștepți, când ți se pare că ai înțeles, când... Seria a început în 2003, când "Traffic", unul dintre primele ei scurt metraje, a câștigat trofeul Palm D' Or la Cannes. A revenit pe Croazetă cu "California Dreamin' (endless)", film care a câștigat premiul Un Certain Regard în 2007.

Rep. Ai o rețetă gândită în a te juca cu facilul, așa cum pare să o facă uneori chiar și Angela Ghoergiu, bunăoară, sau lucrurile scapă pur și simplu de sub control uneori? Dacă ai avea un contract cu o casă mare de producție, de genul celor care le crează artiștilor legende, cum crezi că ți s-ar potrivi să fii promovată? Irezistibilă și confuză la Marylin Monroe, vulcanică și incontrolabilă ca Liz Tyler, reținută ca... Marlene Dietrich, hotârâtă ca Chanel?...

Maria Dinulescu. În primul rând îți multumesc pentru seriozitatea cu care tratezi o temă ca asta. Îmi place să fiu încojurată de profesioniști și de oameni care au pasiune pentru ceea ce fac. Într-un astfel de context pot oferi mai multă profunzime și generozitate. Mediul în care se întâmplă lucrurile este întotdeauna extrem de important. Totul poate lua o turnură total neașteptată atunci când declarațiile sau acțiunile tale sunt scoase din contextul pentru care le-ai creat.
Vezi tu, fiecare dintre noi suntem limitați. Sau învățăm pe parcurs. Și puțini suntem cei care ne-am asumat să facem asta în public, în ochii milioanelor de oameni. Am descoperit că am limitari, că am slăbiciuni, că este importat să râd de mine și să știu când să nu exagerez cu vreuna dintre convingerile mele. Oricum "marile adevăruri" se nasc cu termene de garanție, în condițiile în care totul este relativ și valabil în doar pentru anumite momente din viață. Vreau să fiu deschisă la ceea ce se întâmplă în momentul prezent, dar încerc să îmi păstrez plăcerea de a mă maturiza treptat.
Deși înțeleg întrebarea ta, simt nevoia să precizez că acum nu mai există varianata studiourilor care să creeze staruri. Acum super-starurile își creeaza case de producție. Astfel, actorii reusesc să își ofere o șansa de a crea filme sau contexte portivite, prin care să își exprime viziunea reală și adevărata pasiune pentru cinema.
Dar, ca să îți răspund la întrebare, cred că pot fi irezistibilă, hotârâtă și extrem de generoasă.

Rep. Tocmai a venit premiul așteptat, cel care urma să anuleze o istorioară mondenă pierdută cu un an în urmă la București. Ar putea anticipa un drum de glorie început de la zero. Premiul este pentru un scurtmetraj.
Filmul „Stepping Out" a câştigat două trofee importante la "The LA Indie Film Festival". Pentru "Cea mai bună actriţă" – un rol interpretat tine, şi premiul pentru "Cel mai bun regizor de film" – Nataliya Padilla. Producătorii au anunţat că vor merge cu acest film şi la festivalul de la Cannes, sectiunea "Short Film Corner". Cred că ar fi interesant să ne spui povestea acestui rol, cum ai ajuns să-l interpretezi și care este, atât cât se poate spune, povestea acestui personaj?

Maria Dinulescu. Eram intr-un restaurant în West Hollywood și așteptam să fiu așezată la o masă. Lângă mine era un domn, care m-a auzit vorbind și a părut să-mi recunoască accentul. Am intrat în vorbă. Mi-a spus că soția lui este regizor și caută o actriță ca mine..."

Mai multe AICI

 

Add comment


Security code
Refresh